RONALD W. EVANS VE TARİH ÖĞRETMEN TİPLERİ
San Diego State Üniversitesinden Ronald W. Evans 71 öğretmen
üzerinde çalışma yaparak 5 tip tarih öğretmen tipi belirlemiştir. Bunlar;
·
Hikâye anlatan (bir analitik idealist)
·
Bilimsel tarihçi (bir analitik pozitivist)
·
Relativist-reformcu (bir analitik rölativist)
·
Kozmik (bir spekülatif, meta tarihçi)
·
Eklektik (bir ana eğilimi olmayan)
Hikâye Anlatan
Tarih Öğretmeni Tipi
Hikâye anlatanlar, insanlar ve olaylar hakkındaki etkileyici
ayrıntıları vurgularlar ve diğer zamanların, insanların ve yerlerin bilgisinin
tarih eğitimi için en önemli gerekçeyi oluşturduğunu ifade ederler. Bu öğretmenler
öğretmen anlatımının baskın olduğu öğretmen merkezli bir eğitim
yürütmektedirler ve sınıfta hikâye anlatımı yaygın yöntemdir.
İçerik bilgisini vurgulamaları açısından esasicilere
benzerler. Evans’a göre hikâye anlatanlar insanlar ve olaylar hakkındaki
etkileyici ayrıntıları vurgularlar ve diğer zamanların, insanların ve yerlerin
bilgisinin tarih eğitimi için en önemli gerekçeyi oluşturduğunu ifade ederler.
Tarih öğretmeni kültürel mirasın sınıftaki temsilcisidir.
Tarihi, geçmişle gelecek arasında kurulan bir köprü olarak tanımlayan hikâye anlatan
öğretmenler, kültürel mirasın öğrencilere aktarılmasına büyük önem
vermektedirler.
Bilimsel Tarihçi Tarih Öğretmeni Tipi
Bilimsel tarihçiler, tarihsel sorularda açık uçlu araştırmayı
ve bilimsel nesnelliği vurgularlar. Genellikle akademik disiplinden alınma
karmaşık kavramları çok sık kullanırlar.
Bilimsel tarihçiler, kanıtlara kesin bir biçimde güven
duyulmasını ve birinci elden kaynaklara eleştirel bir yaklaşım gösterilmesini
isterler.
Rölativist-Reformcu Tarih Öğretmeni Tipi
Evans’a göre bu gruptaki öğretmenler, geçmişin günümüz
sorunlarıyla olan ilişkisini vurgulamaktalar ve tarihin güncel problemleri
anlamada bir arka plan bilgisi olduğunu ifade etmekteler. Bu öğretmenler
genellikle, geçerli kararlar verebilmek için tarihten ders çıkarılmasını doğru
buluyorlar; geçici kanunların mümkün olduğunu, geliştirilmesi gerektiğini ve
kanıtlar ışığında incelenmesi gerektiğini savunuyorlar. İnsanların ve olayların
benzerliklerini dile getirirken rölativistler, tarih öğrenen öğrenciler için,
tarihin günümüzle ilişkisini yakalamanın en önemli husus olduğunu
söylemektedirler.
Rölativistlerin en çok vurguladıkları nokta, tarih
öğrencisinin şimdi ile geçmiş arasındaki ilgiyi kavramasına verdikleri önemdir.
Eğitim açısından bu öğretmenler, ilerlemeci ve yeniden inşacıdır.
Şimdiye ilişkin yönelimlerinde geçmişi güncel meselelerle
ilişkilendirirler ve daha iyi bir gelecek kurmak için tarihin çalışılması
gerektiği fikrine sahiptirler. Hatalarımızdan öğrenmeye çalışarak ve öğrencinin
topluma katılımıyla “daha iyi bir dünya” yaratmaya önem verirler.
Kozmik Tarih
Öğretmeni Tipi
Kozmik tarih öğretmenleri ilahi bir kuvvete inanıyorlar ve
tarihin olaylarını ilahi bir plan dâhilinde gerçekleştiğini düşünürler. Tarihin
din ve ahlak sorunlarıyla yakından ilgili bulunduğu için genel olarak bilimden
ve hatta öteki toplumsal bilimlerden ayrıldığı görüşünü savunurlar.
Bunlar, tarih kavramıyla tarihin anlamının ve anlamlılığının
dayandığı büyük tarih üstü (meta tarih) kuvvet inancına sahiptirler. Kozmik
tarih öğretmenleri diğer dünyevi güçlere de ilah ya da kader ile açıklama
getirme eğilimindedirler.
Eklektik Tarih
Öğretmeni Tipi
Bu öğretmenlerden her biri çeşitlilik ve öğrencinin ilgisini
vurgulamıştır. Öğrencilerin ilgisini çekmek için kolay uygulanabilir bir
oryantasyon yaparlar. İlk dört gruptan farklı olarak bu öğretmenlerde baskın
bir eğilim yoktur. Bu öğretmenlerin tarih anlayışı ve öğretim tarzları, geçmiş
yaşamları da eklektiktir.
Hikâye anlatan
|
Öğretmen merkezli bir öğretim stiliyle hikâyeler anlatarak öğretir.
|
Bilimsel tarihçi
|
Tarih derslerinde öğrencilerin bir tarihçi gibi çalışmaları ve
bilimsel nesnelliği yakalamaları için gayret gösterir.
|
Rölativist-reformcu
|
Geçmişin ve günümüzün sosyal problemleri üzerine yansıtıcı düşünmelerini
sağlamaya çalışırlar.
|
Kozmik
|
Tarihsel süreci ilah ya da kader ile açıklar ve güncel sorunların
çözümlerini geçmişte ararlar.
|
Eklektik
|
Öğretimdeki ihtiyaçları dikkate alarak öğrencilerin tarihe ilgilerini
çekmeye çalışırlar.
|
Play Free Netent Games, Win Millions With No Deposit
YanıtlaSilPlay free online Netent 바카라사이트 games, and 1xbet korean win millions without spending 메리트카지노 any real money. With the advent of NetEnt online slots and table games, you have all the answers