LITTIEDEYKE VE HUXFORD – YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM

Littiedeyke ve Huxford tarafından düzenlenmiştir. M. Littledyke ve L. Huxford yapılandırmacı öğrenme alanında çalışmalar yapan iki akademisyendir. Bu iki akademisyenin ortaya koyduğu yapılandırıcı öğrenme anlayışına göre bilginin etkin bir biçimde yapılandırılması için takip edilmesi gereken basamaklar sırasıyla aşağıdaki gibidir:
Ø  Yönlendirme
Ø  Ortaya Çıkarma ve Şekillendirme
Ø  Yeniden Yapılandırma
Ø  Yeniden İnceleme
Ø  Uygulamma

Yönlendirme
Amaç öğrencinin ilgi ve meraklarının çekilmesidir. Örnek kullanılacak materyalin öğrencinin ilgi ve merakını arttıracak şekilde sorular sorularak sunulması ya da bir kutunun içine konularak, işlevleri ile ilgili sorular sorularak merak etmelerinin sağlanması gibi.

Ortaya Çıkarma ve Şekillendirme
Burada bu adım sayesinde, öğrenciler sunumu yapılan nesne hakkındaki düşüncelerini daha sağlıklı olarak ortaya koymuş olurlar. Örneğin materyalin neyi çağrıştırdığı ile ilgili olarak sözlü veya yazılı düşüncelerini ortaya koymaları istenebilir.

Yeniden Yapılandırma
Öğrencilerin ortaya koymuş oldukları görüşlerin ne kadar sağlıklı olduklarının test edilmesi ve eğer geliştirilebilecekse bu konuda yeni görüşlerin geliştirilmesi istenmelidir. Bu sayede öğrenciler fikirlerini genişletip ve biraz da değiştirebilirler. Örneğin, öğrencilerin ileri sürdükleri fikirlerin doğruluk veya yanlışlığına sınıfla paylaşılarak karar verilmesidir. Ayrıca bu çalışma sosyal yapılandırmacılık ağırlıklı bir çalışmadır.

Yeniden İnceleme
Öğrencilere çalışma yapılan unsurla ilgili olarak ne buldukları, neyi başardıkları ve bunların önemini tanımalarına yönelik yönlendirme yapılır.

Uygulama

Öğrencilerin üzerinde çalışan konu veya nesneyle ilgili gözlem, analiz ve değerlendirmelerini sunmaları istenmelidir. Burada üzerinde önemle durulması gereken nokta, öğrencilerin ne öğrendikleri ve başardıklarının farkında olması ve öğrendiklerini günlük yaşamla nasıl bağlantılı hale getirilmesi konusunda yönlendirilmeleridir.




Not: 2013 yılında yapılan tarih öabt sınavında Littiedeyke ve Huxford'un yapılandırmacı öğretim sıralaması çıkmıştır. 2015 yılında ise uygulama basamağına yönelik soru gelmiştir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KIERAN EGAN VE TARİHSEL DÜŞÜNME GELİŞİMİ

RONALD W. EVANS VE TARİH ÖĞRETMEN TİPLERİ