LITTIEDEYKE VE HUXFORD – YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Littiedeyke ve Huxford tarafından düzenlenmiştir. M.
Littledyke ve L. Huxford yapılandırmacı öğrenme alanında çalışmalar yapan iki
akademisyendir. Bu iki akademisyenin ortaya koyduğu yapılandırıcı öğrenme
anlayışına göre bilginin etkin bir biçimde yapılandırılması için takip edilmesi
gereken basamaklar sırasıyla aşağıdaki gibidir:
Ø
Yönlendirme
Ø
Ortaya Çıkarma ve Şekillendirme
Ø
Yeniden Yapılandırma
Ø
Yeniden İnceleme
Ø
Uygulamma
Yönlendirme
Amaç öğrencinin ilgi ve meraklarının çekilmesidir. Örnek
kullanılacak materyalin öğrencinin ilgi ve merakını arttıracak şekilde sorular
sorularak sunulması ya da bir kutunun içine konularak, işlevleri ile ilgili
sorular sorularak merak etmelerinin sağlanması gibi.
Ortaya Çıkarma
ve Şekillendirme
Burada bu adım sayesinde, öğrenciler sunumu yapılan nesne
hakkındaki düşüncelerini daha sağlıklı olarak ortaya koymuş olurlar. Örneğin
materyalin neyi çağrıştırdığı ile ilgili olarak sözlü veya yazılı düşüncelerini
ortaya koymaları istenebilir.
Yeniden
Yapılandırma
Öğrencilerin ortaya koymuş oldukları görüşlerin ne kadar
sağlıklı olduklarının test edilmesi ve eğer geliştirilebilecekse bu konuda yeni
görüşlerin geliştirilmesi istenmelidir. Bu sayede öğrenciler fikirlerini
genişletip ve biraz da değiştirebilirler. Örneğin, öğrencilerin ileri
sürdükleri fikirlerin doğruluk veya yanlışlığına sınıfla paylaşılarak karar
verilmesidir. Ayrıca bu çalışma sosyal yapılandırmacılık ağırlıklı bir
çalışmadır.
Yeniden
İnceleme
Öğrencilere çalışma yapılan unsurla ilgili olarak ne
buldukları, neyi başardıkları ve bunların önemini tanımalarına yönelik
yönlendirme yapılır.
Uygulama
Öğrencilerin üzerinde çalışan konu veya nesneyle ilgili
gözlem, analiz ve değerlendirmelerini sunmaları istenmelidir. Burada üzerinde
önemle durulması gereken nokta, öğrencilerin ne öğrendikleri ve başardıklarının
farkında olması ve öğrendiklerini günlük yaşamla nasıl bağlantılı hale
getirilmesi konusunda yönlendirilmeleridir.
Not: 2013 yılında yapılan tarih öabt sınavında Littiedeyke ve Huxford'un yapılandırmacı öğretim sıralaması çıkmıştır. 2015 yılında ise uygulama basamağına yönelik soru gelmiştir.
Yorumlar
Yorum Gönder